Nyári tábor Pusztafalun 1.

Beszámoló

2018 augusztusában közös táborozáson vettünk részt a Csengődi Általános Iskola diákjaival.
Kerekegyházáról 36 tanuló és 4 pedagógus, Csengődről 25 tanuló és 3 pedagógus vállalkozott, hogy felfedezze a tőlünk távol eső táj nevezetességeit, ismerkedjen az egészséges életmód fontosságával, elemeivel, a szabadban való mozgás örömével és jótékony hatásával, és mindeközben jó hangulatban együtt töltsön 5 csodás napot.
A két csoport a Sárospataki Rákóczi vár előtt találkozott. A kerekegyházi gyerekek egy része már a táborozást megelőzően látogatást tett a partner iskolában, így néhányan már régi ismerősként köszöntötték egymást. A vár megtekintése után a két autóbusz most már konvojként haladt tovább a szálláshely, a Pusztafalui Öreg Bence Turistaház felé . Estére érkeztünk meg a csodálatos környezetben elterülő Pusztafalu községbe . A szálláshelyen már örömmel vártak bennünket. Elfoglaltuk a szobáinkat, felfedeztük a tábor területét. Hatalmas gyümölcsös kert veszi körbe a házakat öreg alma- és szilvafákkal, amelyeket a gyerekek a tábor egész ideje alatt rendszeresen látogattak is. Van focipálya, röplabda-pálya, trambulinok, mászófal, és fantasztikusan tiszta levegő. Ezután csoportmunkában felelevenítettük a
táplálkozásról szóló ismereteinket, táplálkozási piramist készítettünk, illetve beszélgettünk a diétákról és annak veszélyeiről. Vacsora után eleredt az eső , ami miatt behúzódtunk a házakba, de ennek ellenére már az első estén kialakultak a két csapat közti barátságok.

Másnap a közeli Hollóházá ra látogattunk, ahol l ehetőségünk nyílt bepillantani a híres porcelán készítésének rejtelmeibe. A gyerekek érdeklődve hallgatták az idegenvezető szavait, és folyamatosan kérdésekkel bombázták. Ezután a táborba visszaérkezve Beszélgettünk a magyar
táplálkozási szokásokról, illetve arró l, hogy hogyan lehetne az egészséges táplálkozás elemeit beépíteni a mai szokásainkba. Ebéd után túrára indultunk a falu közelében magasodó Tolvajhegyre.
A falutól másfél km-re húzódik a szlovák határ, így a túra során többször is átléptük a képzeletbeli határvonalat a gyerekek legnagyobb örömére, hiszen a legtöbben még sohasem jártak külföldön. A túra e nélkül is igen izgalmas lett volna, mert a táborvezető elmondása szerinti útvonal inkább hasonlított kőomlásra , mint egy turisták által látogatott helyre. A nehézségekért kárpótolt bennünket a rengeteg szederbokor, melyek épp ebben az időben értekbe. Vacsora előtt a túrától sajgó izomzatunkkal és vázrendszerünkkel ismerkedtünk, amelyet nagy élvezettel rakosgattak össze a gyerekek. Este barátságos futball mérkőzés zajlott a
táborlakók között, illetve nagy kártyapartik és beszélgetések folytak a takarodóig.