Hírek, események

Tanulói beszámoló: Projektélmények

A pályázati programokon az egyik osztálytársammal együtt Icu néni osztályával jártunk együtt a magyarfoglalkozásokra. Minden héten tartottunk gyakorlásokat magyarból. Az egészséges életmód volt a téma, ezzel foglalkoztunk. Sokat olvastunk az egészséges életmód összetevőiről, anyagokat gyűjtöttünk az interneten is. Ez jó volt, mert azóta könnyebben kezelem a netet. Készítettünk kooperatív munkában tablókat is egy-egy témához. Gyakran volt vetítés, játékos feladatok is. Ezeken jókat nevettünk. A nyelvtant, a szövegértést és a szövegalkotást úgy gyakoroltuk, hogy szinte nem is vettük észre, hogy közben tanulunk. A másik osztályból össze is barátkoztam pár lánnyal.
Tetszettek a kirándulások és szabadidős programok is. Legjobban a húsvéti kézműves foglalkozást élveztem, ahol több tanár néni irányításával és segítségével hangulatos dekorációs dolgokat készítettünk: kiscsibét mozgó szemekkel, tojástartó kosárkát a hímes tojásoknak, még húsvéti ajtódíszt is. De jó volt nagyon februárban a farsangi kézműves foglalkozás is. Akkor farsangi szemüvegeket vágtunk ki színes kartonokból, és mindenféle csillogó papírokkal, gyöngyökkel, tollakkal díszítettük azokat. Amikor elkészültünk, a farsangi diszkóban azokat is feltettük az arcunkra úgy táncoltunk.
Jó volt a projekt.

Tanulói beszámoló: Az én kedvenc élményem a pályázatban

Nekem az tetszett legjobban, amikor ellátogattak hozzánk a csengődi gyerekek. Az a nap, bár meglehetősen hűvös volt, de azért vidáman telt.
Sok játékot szerveztek számunkra a tanáraink, és vegyes csapatokat alkotva közelebbről is megismerhettük őket. A délelőttöt főként a szabad levegőn töltöttük. Egy több állomásos akadályverseny volt a program, és aki akart, az focizhatott is. Ebédet az iskolában kaptunk, majd utána a táncteremben játszhattunk. Ezt követően a tornacsarnokban egy sorversenyen mértük össze az erőnket és az ügyességünket. Gyorsan eltelt ez a nap, de nagyon jól éreztük magunkat, szép emlék marad számomra.
A délutáni órákat is nagyon élveztem. A tanárok sok játékos feladatot hoztak a foglalkozásokra. Ilyenekre a tanórákon kevesebb idő jut a tananyagok feldolgozás miatt. Ezek közül a feladatok közül nekem az Activity tetszett legjobban. Sok új ismeretet szereztem, és fejlődtem abban is, hogyan keressek anyagokat az interneten. Jó volt más-más társakkal dolgozni a csoportmunka során, mert így jobbak lettek a személyes kapcsolataink.
Amikor mi utaztunk Csengődre, jó volt újra találkozni, ott is sok élményben volt részünk. Túráztunk, és egy kicsit megismerhettük az ottani nevezetességeket.

Tanulói beszámoló: Projektélményeim

A projekt során számos olyan élményben volt részem, melyekben eddig még sosem. Az volt a legjobb, hogy bármit csináltunk, mindig együtt voltunk a többiekkel, és a közös élmények által az osztályunkon belüli kapcsolatok még jobbak lettek.
Nekem is, mint a fiúknak általában, a Csodák Palotájába tett kirándulás tetszett legjobban. Ott sok érdekes, fiús dolog van. Játszottunk távirányítós autóval is. Részt vettünk rendőrgyakorlatokban is. Itt történt egy kis baleset: Dani erősen ütött az egyik rendőrre a gumibottal, és annak eltört a pajzsa. Ettől megijedtünk, de azért vicces is volt. Itt egy illúziókeltő tükör elé is odaálltunk. Ez olyan volt, mintha rohantunk volna húsz emeletet, nagyon furcsa volt. Jól éreztük magunkat a nyolcadikosokkal együtt is. Ebédet egy étteremben kaptunk, az is nagyon más volt, mint az iskolai menzán a sorbaállás. A buszon is játszottunk végig, Felelsz vagy mersz játékot játszottunk, jól eltelt az idő a hazaúton.
Az iskolában szerveztek nekünk műveltségi vetélkedőt, ahol csapatokat alkottunk. Változatos feladatok vártak ekkor ránk, például villámkérdések, irodalmi totó, betűpótló feladat is. Egy másik alkalommal a Kárpát-medence népeinek meséivel is ismerkedhettünk meg. A meséket fénymásolták számunkra, és felkészülés után változatos feladatokat kaptunk ezekhez is. Még jelmezbe is beöltöztünk, dramatizált mesejeleneteket adtunk elő. A mi csoportunk meséjében én egy szerencsét próbáló legény voltam.
Az is jó volt, mikor az iskolában egy alkalommal sütöttünk. Az egyik csoport édes süteményt, a másik pedig sósat. A végén el is kellett mosogatni a sok eszközt – ez nem tetszett annyira, de cserébe megettünk mindent.
Örülök, hogy benne lehettem ebben a projektben.

Tanulói beszámoló: A pályázat örömei és csodái

Az elmúlt két évben a pályázat során sok élményt szereztünk. Tanulni is kellett, hetente rendszeresen gyakorló órák zajlottak különböző tárgyakból. Ezeken a foglalkozásokon az egészséges életmód és az egészségfejlesztés volt a téma. Szövegeket olvastunk, csoportmunkában tablókat készítettünk, barkochbáztunk, szójátékokat játszottunk, és nyelvtanból is sok feladatot kaptunk. Az interneten kellett keresni egy-egy kulcsszóhoz anyagokat, azokat is megbeszéltük. Több filmvetítés is volt.
Nekem nagyon tetszett a budapesti kirándulás a Csodák Palotájába, mert érdekelnek az ottani dolgok. Sok játékkal játszottunk.  Hárman részt vettünk rendőrgyakorlatokban is. Ütögettük a rendőröket, és miattam széttört az egyik rendőr pajzsa, mert erősen ütöttem rá a gumibottal.
Olyan is volt, hogy sütöttünk az iskolában. Csoportokra osztva dolgoztunk. Én Bencével, Olivérrel, Ákossal, Juniorral, Ricsivel, Timivel és Tüncivel voltam együtt. Sós lepényt készítettünk, közben beszélgettünk és nevetgéltünk.
Számomra ezek a programok nyújtották a legmaradandóbb élményt.

Tanulói beszámoló: Ahogy én láttam a projektet

Iskolánk két évvel ezelőtt kapcsolódott be egy nagy projektbe, amely sok gyereket érintett, nemcsak nálunk, hanem más településeken is. Ez a pályázat a hátrányos helyzetű tanulók számára nyújtott idegen nyelvi, magyar nyelvi gyakorlási lehetőségeket, valamint kulturális, közösségi élményeket.
Én nagyon szerettem részese lenni a projektnek, sok örömteli élményt kaptam ez idő alatt.
A tanáraink tábort is szerveztek egy szépséges zempléni helyen. Szerintem minden ott nyaraló társammal együtt fergeteges emlékeket őrzünk onnan a lelkünkben is, nem csak a fényképeken. Én mindenhol igen jól éreztem magam. A sportos programokon sok kalandban, testi erősödésben volt részünk. Ráadásul meglepetésként karácsonykor ajándékokban is részesülhettünk: valamennyien iskolai segédeszközöket kaptunk – írószereket, kis számológépet is.
Időnként voltak olyan napok, amikor kézműves foglalkozásokat szerveztek a tanáraink, máskor pedig kulturális foglalkozásokat: műveltségi vetélkedőt, és a Kárpát-medence népeinek meséit bemutató délutánt. Utóbbi alkalomra jeleneteket is betanultunk, és jelmezbe öltözve adtuk elő azokat. Máskor pedig sütöttünk-főztünk.
Elutazhattunk a budapesti Természettudományi Múzeumba és a Csodák Palotájába is. Ellátogattunk Csengődre, Kiskőrösre, és a csengődi gyerekeket is vendégül láttuk Kerekegyházán. Vidám programok részesei voltunk, meg is ajándékoztuk egymást. Mi tangram játékot és őszi mécsest készítettünk nekik. Barátságok is alakultak köztünk.
Összegezve: szép élményeket kapott minden résztvevő. Gazdagodtunk lelkileg és tudásban is.

Tanulói beszámoló: Bekerülésem a pályázatba

Én hetedik osztály októberében, tehát nem olyan régen iratkoztam át ebbe az iskolába. Szabadszállásról kerültem ide. Mire megismertem az osztálytársaimat, az egyik fiú, Ferencz Dani sajnos elköltözött az anyukájával. Az ő helyére kerültem be nagy örömömre a pályázatba. Bekapcsolódtam a tantárgyak hetenkénti fejlesztőóráiba, és a többi szabadidős programban is részt vettem.
A kedvenc programom utóbbiak közül az volt, amikor december közepén egy adventi kézműves foglalkozás keretén belül egy kis fadobozkát készítettem. Különböző téli tájképes, mikulásos vagy éppen karácsonyi szalvéták közül választhattunk, azokat ragasztottuk a dobozokra. Elő kellett készíteni a fadobozka felületét: színes páccal bekentük. A szalvétákból a képeket nagyon pontosan és óvatosan kellett kivágni, ragasztani, mert a vékony papír könnyen gyűrődött, szakadozott. Hajszárítóval szárítottuk, hogy gyorsabban léphessünk tovább a második fázisra. A doboz élét finom reszelővel lecsiszolgattuk, végül pedig repesztő-antikoló lakkal bekentük. Díszszalag is került körben a dobozra, azt ragasztópisztollyal rögzítettük. Én a dobozkát anyukámnak ajándékoztam oda, nagyon örült neki. 
De az is nagyon jó élmény volt számomra, amikor egy másik foglalkozás alkalmával az osztálytársaimmal süteményt süthettünk a technikateremben.
A fejlesztőfoglalkozások is színesen, vidáman teltek. A tanárok olyan játékos feladatokat is hoztak, amelyekre tanítási órákon nem szokott idő jutni.  
Nem bántam meg, hogy bekerültem ebbe a pályázatba, hiszen nagyon sok jó élményt szereztem a foglalkozásokon, és az osztálytársaimat is jobban megismerhettem.

Tanulói beszámoló: Az én kedvenc élményem a projektben

A sok-sok projektprogram közül számomra a legkedvesebbek a nyári táborozások voltak, nagy élményt jelentettek a hosszú szünidőben. Jó volt kimozdulni itthonról, és olyat csinálni, amit egyébként itthon a családdal nem lehetett volna. A tanáraink közül Szilvi néni és Bogi néni jött velünk kísérőként. Egyszer a csengődi gyerekekkel táboroztunk, egy másik alkalommal pedig csak mi, kerekegyháziak voltunk a táborban. Messzire buszoztunk, mind a kétszer több órán át ültünk a buszban. Ez kissé unalmas és fárasztó volt, de nagyon megérte, mert az unalmas alföldi síkság után szép hegyvidékeket láttunk.
Megállóként az utazás közben volt túra, várlátogatás. Szép helyen kaptunk szállást, és maga a szállás is tetszett. a szállás vezetője kedves, vicces ember volt. A tábori programok közt szerepelt bátorságpróba, kerékpáros túra és még lovas túra is! Sokszor mentünk hegyet mászni is, ha már nem az itthoni sík vidéken jártunk. Az esti bátorságpróbán a tanárok ijesztgették a gyerekeket a sötétben. Utána lovaggá ütöttek minket. Aki félt egyedül, az valakivel párban vagy akár három-négy fős csoportban is teljesíthette a próbát.
Mivel szeretem a gyomrom, az ennivalókról is írok. Az ételek legtöbbje finom volt, a reggeli, az ebéd és a vacsora is. Elég is volt az ennivaló.
A tábori rend szerint minden este le kellett adni a telefonokat a tanár néniknek, hogy kipihenjük a napi fáradalmakat, és erőt gyűjtsünk a következő napra. Ezt is meg lehetett szokni.

Tanulói beszámoló: Az én legkedvesebb kirándulásom

A projekt során a sok-sok foglalkozás közül számomra a legelső budapesti kirándulás volt a legnagyobb élmény. Kicsit esett az eső, hideg is volt, de nagyon jól éreztem magam. Akkor Icu nénivel, Ágota nénivel és Misi bácsival utaztunk a Természettudományi Múzeumba. Különbusz vitt minket. Ott csak ámultunk az előcsarnokban felfüggesztett hatalmas dinoszaurusz-csontvázon, majd bent is sok mindenben gyönyörködtünk. Interaktív kiállítási részek is voltak, ahol lehetett játszva tanulni is. Rengeteg szebbnél szebb, színes ásványt láttunk a tárlókban, alig tudtunk továbbhaladni, annyit gyönyörködtünk bennük. Mindenhez olvashattunk magyarázó tablókat is. Tetszettek nagyon a kipreparált állatok is, a legapróbb rovaroktól kezdve a nagyobb madarakig és emlősökig egyaránt. Maga a múzeum épülete is igen szép szerintem. Icu néni azt is elmesélte, hogy Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk című regénye Budapestnek azon a részén játszódott.
Ebédelni a budai Duna-partra vittek minket egy panorámás étterembe. Ez a Rudas fürdő étterme. Nagyon hangulatos, ízléses hely volt ez. Sokan még sosem jártunk ilyen elegáns helyen. Amíg az ízletes ebédet fogyasztottuk, a hatalmas panorámás ablakokon keresztül gyönyörködhettünk a hidakban, a dunai hajóforgalomban és a pesti rakpart hatalmas épületeiben. Távolabb a Parlament és a Margit-sziget is jól látszott.    
Ebéd után még jutott időnk felbuszozni a Gellért hegy tetejére, a Szabadság-szoborhoz. Sokan ott se jártunk még sosem. A Citadella körül sétálgatva gyönyörködtünk a főváros panorámájában, megnéztük a főbb nevezetességeket is. Délután három óra körül indultunk haza, akkor kezdett kisütni a nap. De nekem így is nagyon emlékezetes marad ez a kirándulás, mert szeretem Budapestet.

Tanulói beszámoló: Projektélmények

Én hetedik osztály elején kezdtem a kerekegyházi iskolában tanulni, és ekkor kapcsolódtam be a projektbe is. A korábbi iskolámban ilyen projekt nem volt. Amit itt csináltunk, az tetszett. A hetente megtartott idegen nyelvi és tanulási fejlesztő foglalkozások nekem azért is jelentettek sokat, mert a csoportmunkák és a páros feladatok alkalmával így közelebb kerültem az új osztálytársaimhoz is, megtapasztaltam, hogy hogyan tudok dolgozni velük. A többiek együttműködők, segítőkészek voltak, én is igyekeztem mindig az lenni. A témák, amelyekkel foglalkoztunk, mind az egészség témakörébe tartoztak. Sok játékos és kreatív feladatot kaptunk, és szerintem mind olyan dolgokról volt szó,  kutatómunkával is. Készítettünk tablókat, rejtvényeket. Filmeket is néztünk, még tornáztunk is.
A tanulás mellett az is jó volt, hogy vidám szabadidős programokat is szerveztek nekünk a tanárok. Én nagyon szeretek kézműveskedni, ezért az ilyen alkalmakat különösen élveztem. Legjobban a farsangi szemüveg készítése tetszett. Tetszőlegesen választhattunk magunknak sablont, amit körberajzoltunk. Azt is eldönthettük, milyen színű legyen a szemüvegünk. Gumival erősítettük az arcunkra, és mindenféle színes, csillogó anyagokkal díszítettük. Végül gumival erősítettük az arcunkra, és az esti iskolai diszkóban is ezeket viseltük. Nagyon látványos volt a csoportképünk, amihez összeálltunk ezekben a szemüvegekben.

Tanulói beszámoló: A kedvenc élményem a pályázaton belül

2018-tól lehetőségem volt sok-sok programban részt venni. Mindezt azért, mert az iskolánkban megvalósult egy jó kis pályázat. Ebben a projektben el lehetett jutni például egy zempléni táborba. Iskolaidőben rendszeresen voltak délutáni tantárgyi foglalkozásaink és különböző kézműves foglalkozások is. Adventi kézműves foglalkozáson fadobozt dekupázsoltunk, a farsangra pedig álarcot készítettünk tanáraink irányításával. Elutaztunk Csengődre, megismerkedtünk a programban részt vevő ottani gyerekekkel.
Nekem a zempléni tábor tetszett legjobban. Ott nyolc-tíz fős szobákban aludtunk egyszerű körülmények közt, de azért jó volt. Nap mint nap különleges túrák és feladatok vártak ránk. Szerencsére az időjárás is kegyeibe fogadott minket. A tábor egyik napja igen mozgalmasan alakult: felváltva bicikliztünk, lovas kocsiztunk, még falat is másztunk! A táborhelyünktől nem messze egy tó volt, egy alkalommal oda is elsétáltunk, és fürödhettünk benne. Nagyon vidáman, sok játékkal és nevetéssel töltöttük a tábori napokat.
Az iskolai tanulós foglalkozásokon én a rejtvényes és a rajzos feladatokat szerettem legjobban. Az egészséges életmóddal kapcsolatban sok kisfilmet is megnéztünk, és böngésztünk az interneten.  Szívesen emlékezem vissza a bajor krumplisaláta elkészítésére is.
Jó volt ez a projekt!